Young Lust

Young Lust – Gençlik Şehveti

[David Gilmour]
Ben yeniyim buralarda
Bir yabancıyım bu şehirde
Nerede iyi vakit geçirilir?
Kim etrafı gösterecek bu yabancıya?
Aaaaah kötü bir kadına ihtiyacım var
Aaaaah kötü bir kıza ihtiyacım var
Bu ıssız yerde bir kadın var mı?
Kendimi gerçek bir erkek gibi hissetmemi sağlayacak
Al bu rock & roll kaçkınını
Aaah bebek özgür kıl beni
Aaaaah kötü bir kadına ihtiyacım var
Aaaaah kötü bir kıza ihtiyacım var

Kısaca Anlamı

Pink artık bir rock yıldızı olmuştur ve kendini seks, uyuşturucu ve rock’n’roll’un zevk dünyasına atar.

Albümde kendinden önceki “Empty Spaces” filmde ise “What Shall We Do Now?” olan “Young Lust” turnede olan herhangi bir rock and roll grubunun yaşadıklarını anlatır (Waters 1979 söyleşisi). Müzik klişe rock formatındadır ve bildik vokaller, cinsel içerikli, büyük gitarlı rock şarkıları ve döneminin gruplarını hicveden yapısına rağmen çok sahicidir. YoungLust6Her ne kadar Waters’ın yazdığı orjinal hali Pink’in okul sonrası porno filmler ve kitaplar arasında geçirdiği zamanı anlatsa da şarkıya Gilmour ve Ezrin’in katkılarıyla formatı eğlenceli bir melodiyle sahip oldu. Konuşur gibi anlatılan bir şekle dönüşen parça, annesinin yanından ayrılan tanınmış bir rock yıldızının yeni keşfetmeye başladığı seksüel özgür yaşantısını anlatır (Waters, 1979 söyleşisi). Geçmişine ait yaşadığı tüm o anıları ve kişisel baskıları gördükten sonra Pink’in bu değişiminin nedenini anlamak o kadar zor değildir. Albümdeki akış açısından bakılacak olursa, kendisini aşırı koruyan annesinden, okulundan, hayata dair bildiği ve ona kendi bireyselliğini bastırmış hissettiren her şeyden ayrılalı henüz fazla bir zaman olmamıştı. Bu herhangi bir sınırlamanın olmadığı ortamda yeni elde ettiği şöhretiyle, kontrolsüzce daha önce hiç izin verilmeyen yeni deneyimlerini yaşar. Şarkı devam ettikçe standart bir rock şarkısında, Pink’in kendini seks, uyuşturucu ve rock’n’roll batağına atışını görürüz. (Pink’in nasıl rockstar olduğu, nasıl keşfedildiği, gecelik bir şöhret mi yoksa evinden ayrıldıktan sonra mı yada yıllar süren bir emeğin ardından ulaştığı bir başarı mı olduğuna dair en ufak bir ipucu yoktur. Sanırım bunlar anlatılmak istenenin dışında konular olduuğu için bahsedilmemiştir.) YoungLust4

Şarkı anlatım bakımından oldukça basit olsa da, grubun iletmek istediği mesajla albümün temel fikrine büyük katkıda bulunur. Başarılı bir hicivsel anlatıma sahip olan şarkıyı Waters’in bir pastiş (- taklit ederek hiciv) olarak görmesi ilginçtir. Bazı sanatçılar belli bir tarzı veya bir sanat akımını çok fazla aşağılayarak eleştirmemek için (pastiş – taklit ederek hiciv) yöntemini kullanırlar. Edebiyattan örnek vermek gerekirse James Joyce’un başyapıtı Ulysses‘in bölümlerinde, entellektüel düşünce ve edebiyat dejenerasyonu olarak gördüğü döneminin kimi diğer yazar, kitap ve kültürel akımları taklit ederek onları eleştirirdi. Her ne kadar Joyce kastettiği yazar veya kitabın adından bu pastişlerinde bahsetmese de, amacı çok bellidir. Dolayısıyla burada da Pink Floyd’un “Young Lust” şarkısı, şöhretini kişisel zevkleri için kullanan, egosu imajı kadar büyümüş ve tek düşündüğü cinsel hazzı olan rocker’ların taklidini yapmaktadır. Ve basit bir taklit’den fazla bir teknik içermektedir. Şarkıdaki 1970lerin popüler rock müzik benzetmesi, Pink’in o dönem içinde bulunduğu kişilik sorununu da göstermektedir. Bu ana kadar, kişisel ve sosyal güçler onun kişisel yapısıdaki farklılıkları yok ederek sıradan bir vatandaş haline sokmak için ellerinden gelen herşeyi yaptılar. Bu güçlere mümkün olduğu kadar karşı koyabileceğine inansa da, bu tuğlaları içselleştirmesi sayesinde kişiliği çürük bir maskeden fazlasını içeriyordu. Buna uygun olarak bu yeni bağımsızlığının ilk şarkısı – sert, seksi vokal, akılda kalıcı melodik yapısı ve cilalı gitar solosuyla – kişisel bir ifade yerine tam olarak rock klişeleriyle dolu ucuz ve değersiz müzikal etkiye sahipti. Roger Waters’ın 1979 yılında Tommy Vance ile yaptığı söyleşiye göre parçada sadece o dönemin popüler müzikal eğilimleri değil, vokallerde Floyd’un ilk dönem sert rock çalışması “the Nile Song”un da izleri vardı. Pink sadece 70’lerin rock’n’roll’unun bir yansıması değil onu yaratanların ilk dönem müziklerinin de bir gölgesi gibiydi. YoungLust8Hatta sahip olduğu moda bile kendi geliştirdiği bir akım değil aksine ona yapılması söylenen şeylerdi. Bunların ışığında, Pink sürekli “kötü bir kadına” ihtiyacım var dediğinde aslında bir “genç şehveti” mi yoksa bir kaç şarkı önce söylediği “hiçbir kötünün ona ulaşamayacağı” sözünü söyleyen annesine bilinç altı bir isyan mı olup olmadığı bilinmez.

Şarkı ironik olarak Pink’in aldatma sonrası yaşadığı ezikliği atmak için kendisini sonsuz bir seksüel bağımsızlığın içine atışını anlatır. Hikayedeki bu “Genç Şehvet”in zamanı tam olarak belirli değildir. Kendini evden ayrıldıktan sonra yaşadığı telefon konuşması neticesinde duvarının arkasına izole edip etmediğinin zamanlaması tam olarak belirli değildir. Belki de duvarı ayrılışı sırasında bitmeye yakındı ve bu yaşadıkları sırasında karısı evde oturuyordu. Her ne olursa olsun şarkı / telefon konuşmasının yeri Pink’in o sıralarda aklının kadınlar ve kişisel sadakat üzerine yoğunlaştığı kesindir. YoungLust5

Şarkının albümdeki yerleşimi ile – yıllarca bastırılmış seksüel arzuların aniden patlaması – karısının onu aldatmasından sonra ortaya çıkışı nedeniyle hafif bir öc alma duygusu içerir gözüktüğü için ironiktir. Şarkıda sözü edilen genç bir rock yıldızının cinsel istismarı olmasına rağmen filmdeki görüntülerde Pink yer almaz. Onun yerine bir grup genç kadının Pink konserinin sahne arkasına geçebilmek için yaptıkları / yapabilecekleri gösterilmektedir. Waters DVDde bu bölümü bir rock şarkıcısının hayatından bu bölümü “ciddi olarak romantikleştiğini” söyler. Şampanya şişelerinin patlaması bir cinsel göndermedir ve bu şişelerin patlaması karşılığında alınan sahne arkasına geçiş kartları görünür. Bu sırada Pink’in menejeri (Bob Hoskins tarafından oynanan) ananas’dan büyük bir ısırık koparır. Kadınlar konserin güvenlik görevlileri, turne çalışanları ve grubun diğer sülüklerini selamlayarak şarkıda bahsi edilen “iyi vakitlerini” geçirirlerken biz sonunda tüm olup bitenleri kendi karavanının camından izleyen rock yıldızını görürüz. Sadece kendini fiziksel olarak izole etmesi, izleyiciyle kendisi arasında da bir ayrım yaratırken, Pink’in aldatılma duygularıyla bir paralellik de kurulmuştur. Partide eğlenenler gibi biz de Pink’i bir pencerenin ardında siyah gözlüklerinin arkasından bakarak kendini fiziken soyutlamış bir şekilde görürüz. Hatta YoungLust3şarkının sonuna doğru karavanın’dan dışarı çıksa bile bir hayranının imza arayışı ve ısrarcı çabası nedeniyle inzivasına geri döner. Bu genç fan ısrarcılığı yüzünden (“[onun] soğuk gözlerin ardında neler olduğunu anlamaya” çalışıp) gözlüklerini çıkarmaya çalışırken kendisini rahatsız ettiğini göstermesine rağmen ısrarını sürdürüp karavanın ve otel odasının içine kadar onu takip eder. Kızı reddedip dışarı atmaması, belki de en azından onunla otel odasında yaşadığı aldatmanın öcünü almak isteyebileceği için izin verdiği hissini uyandırır. Hatta bazıları bunu kızın karısına benzediği için yaptığını düşünürler. Sonuç olarak, kızın kararlılığı Pink’in kafasında duvarının arkasında ona ulaşmaya çalışan karısına benzer bir his yaratmıştır. Pink’in gerçek niyeti ise gözlerinin kapalı bakışları arasında izleyiciye bırakılmıştır. Kafasının arkasında odasında kızdan cinsel bir öc alma duygusu mu vardı? Yoksa yıllardır yerine koyamadığı gerçek karısını mı bulmuştu? Belki de bilerek onu içeri alarak kendi “nöbetlerinden” birini gösterme tuzağına alarak benzerlerine sembolik bir uyarı yapacaktı. Sonraki iki şarkıda geçen intikam, pişmanlık, kendine acıma ve öfke krizleri arasında gidip gelmesi düşünüldüğünde, sebebin hepsinin toplamı olduğu düşünülebilir.

pftn hakkında

PinkFloydTurk.Net admini, Floyd fanı, müziksever, eski ses mühendisi.

21 Haziran 2010 tarihinde The Wall Analizi içinde yayınlandı ve , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Yorumlar kapalı.

%d blogcu bunu beğendi: