Goodbye Cruel World

Goodbye Cruel World – Güle Güle Zalim Dünya

[Roger Waters]
Güle güle zalim dünya
Terk ediyorum bugün seni
Güle güle
Güle güle
Güle güle
Hoşçakalın tüm insanlar
Söyleyebileceğiniz hiçbir şey yok
Değiştirebilmek için fikrimi
Güle güle

Kısaca Anlamı

Pink dış dünyaya veda ederken, kendini otel odasına kilitler ve zihinsel duvarının son tuğlasını yerleştirir.

Sıradan bir dinleme ile “Goodbye Cruel World” Pink’in intihar edeceğine inandığı bir şarkı izlenimi verebilir ancak şarkı fiziki bir ölümden çok mecazi bir ölümü anlatır. Kendini dış dünyadan tümüyle izlole eden Pink veda şarkısını kalan son tuğlarları yerleştirirken söyler. GoodbyeWorld1Waters’ın 1979’daki söyleşisinde anlattığı gibi, “Pink bir çeşit şizofreniye doğru gitmektedir…. artık dolmuştur ve bu bir sondur.” “Another Brick in the Wall, Part 3,”deki herşeyi kapsayan suçlamalara benzer olarak Pink “tüm insanlara” sakin bir hoşçakal diyerek bir anlamda onun duvarına katkıda hayatında herkesi kastediyor ancak (ironik olarak kendi duvarını tamamlarken) bizi yani seyirciyi tartışılmayan bir başka dördüncü duvarı kırmaya götürüyor. Albümün ilk yarısı “In the Flesh?” şarkısında böyle bir hedefle başlıyordu. Pink konsere gidenlere yani bize hayatın soğuk gözlü bir maske olduğu uyarısında bulunuyordu. Şimdi artık benzetmeye gerek kalmadan, basit bir uyarı yerine “those million tear-stained eyes – milyonlarca gözyaşıyla ıslanmış” kahramanımızın dünya ile ciddi ilişkisi yani gerçek anlatılacaktır. Fakat manik öfkeli “One of My Turns,”çift taraflı ayrılığı işleyen”Don’t Leave Me Now” ve öfkeli taşkınlığı anlatan “Another Brick in the Wall, Part 3,”dan farklı olarak albümün ilk bölümünün son şarkısı Pink’in kader olarak gördüğü bastırılmış yaşamından tümüyle ayrılışını anlatır. Bu kadar uzun süre yaptığı savaştan ve uğradığı ihanetlerden sonra, kendini tümüyle ayırma fikri küçük bakışlı zihnine huzur verecekti. Öfkeli davul ritimleri, keskin gitar riffleri ve dikenli sözleri geride kalmıştır. Onların yerine, sakin bir nefes alan, sabit hızda hareket eden bas gitar riffi ve herhangi bir yapay maske gerektirmeyen, bir süre için engellenmeyen basit, düz vokal vardır. Son “hoşçakal” sözüyle vedasını yapan Pink son tuğlayı yerleştirir yerleştirmez müzik kesilir ve duvarının dışarıda olan bizlerle ve tüm geri kalan”zalim dünya” ile ilişkisi kopar. Albümde hemen her şarkı bir diğerine enstrumental veya ses efektleri aracılığıyla geçerken bu şarkı sarsıcı bir şekilde aniden sessizliğe dönüşür. Pink’in duvarının muazzam genişliği nedeniyle müzik hayatı saniyeler içinde boşlukta hissedilir. Mecazi konuşursak duvar herşeyi susturur.

“In the Flesh?” ve “Another Brick in the Wall, Part 3,”deki kavga görüntülerine benzer olarak, “Goodbye Cruel World”ün açılış sekansı da Pink’in parmağında tamamiyle küle dönmüş sigarasıyla TV izlediği katatonik (bir çeşit şizofren) haline geri dönüşüm yapar. Görüntü bize tüm olanların geçmişte olduğunu düşündürüp, filmin başı ile ilk bölümünün bitişi arasında bağlantı kurar ve bugüne döndürür. Sahnenin yeniden gösterilmesi seyirciler gelmeden önce Pink’in duvarının tamamlandığını ve bir farklılık olmayacağını göstermiş oluyor. “Goodbye Cruel World”de görüntülerin sırasının değiştirilmesi, kelimelerin ve cümlelerin yerlerinin değiştirilmesinin hikayeye daha büyük bakılmasına dikkat çeken bir dil bilimi tekniğidir. “When the Tigers Broke Free, Part 1” rugby sahası görüntüsü (A) ile başladığında görüntü kesilir ve Pink’in sigarasına geçilir (B). Ardından Pink’in genel çekimi (C) ve gözüne zoom yapıldığı bölüme geçilir (D). “Goodbye Cruel World” de ise bu sıranın tersi uygulanarak sigara (B)den Pink’e (C) ardından Pink’in gözüne(D) ve oyun sahasındaki hatıraya geçilir (A). Böylelikle film başa döndürerek ilk yarısını tamamlar. GoodbyeWorld7

Her ne kadar albümde “Goodbye Cruel World”ün sonundaki ani sessizlik ile Pink’in dünyanın geri kalanı ile arasındaki bölünmeyi vurgulasa da filmde biten şarkı onun kalbinin içine bir başka belirti gösterir. Sadece “When the Tigers Broke Free, Part 1″de biraz kendini belli eden oyun sahası görüntüsü filmin bu bölümlerinde önemli bir rol oynar. Sahanın bir ucundan diğerine yaptığı koşu sonrası yerde birşey bulur. Seyircide neden son tuğlasını yerleştirmekle meşgul olan Pink’in hatıralarında bu sahneye takıldığı ile ilgili sorular oluşur. Kendini bu kadar izole ettiği bir zamanda zihnine çocukluktan gelen bu hatıranın nedeni neydi? Cevabı bulabilmek için, izleyicinin şimdi onun duvarının arkasındaki ruhsal karanlığın içine onunla bir maceraya girmesi gereklidir.

pftn hakkında

PinkFloydTurk.Net admini, Floyd fanı, müziksever, eski ses mühendisi.

17 Haziran 2010 tarihinde The Wall Analizi içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Yorumlar kapalı.

%d blogcu bunu beğendi: