1987 – Momentary Lapse Of Reason

7 Eylül 1987’de piyasaya sürüldü Ingiltere Listelerinde: 3 Numara; ABD Listelerinde: 3 Numara

1986 yılında Waters, bütün dünyaya Pink Floyd’dan ayrıldığını duyurdu. Grubun kendisi olmadan var olamayacağını düşündüğü için, Pink Floyd’u “işi bitmiş bir yaratıcılık dönemi” olarak tanımlıyordu. Pink Floyd’un menajerleri buna karşılık basına, hiçbir şeyi umursamadan yollarına devam edeceklerini açıkladılar. Bunlar grubun tarihindeki en acı dönemi başlatan olaylardı. Waters ilk önce, dava açarak planlarını baltalayacağı yolunda işe yaramaz tehditler savurdu. Daha sonra da solo çalışmalarıyla onları durdurmaya çalışadursun, Gilmour ve Mason yeni Pink Floyd albümü üzerinde çalışmaya başlamışlardı bile.

Waters bir söyleşide şaşırtıcı şeyler söyledi: “Nick bir parçada birkaç tamtam yaptı ama albümün geri kalanı için başka davulcular getirdim. Rick de ufak tefek bir şeyler çaldı. Çoğu zaman klavyeyi Rick’e benzetmeye çalılşarak ben çaldım.” Yine de Nick Mason bütün Pink Floyd albümlerinde çalan tek kişi olma ayrıcalığına erişmiştir”.

Wright, kayıt için yapılan stüdyo çalışmalarının yarısında arkadaşlarına yeniden katıldı. Ama hukuki bazı tavsiyeler aldıktan sonra gruba resmi olarak katılmamaya karar verdi ve ücret karşılıgı çalışmaya başladı. Albümün tanıtım yazılarında adı stüdyo müzisyenleri ordusunun adlarıyla birlikte daha küçük olarak yazıldı. Albümün resimleri için David Bailey’nin çektigi fotograflarda da Gilmour ve Mason’ın yanında görünmez.
Albümün yapımcılıgını David Gilmour’la birlikte Bob Ezrin üstlendi. Bu durum Waters’ı daha da rahatsız etti. Çünkü söylenenlere göre Ezrin, Floyd’un projesinde çalışmak için, Waters’ın “Radio KAOS”unda çalışacagına dair verdigi sözden vazgeçmişti. Kayıtlara Gilmour’ın yüzen stüdyosu Astoria’da başlandı. Daha sonra da Los Angeles’taki çeşitli stüdyolarda devam edildi. Britannia Row da kullanıldı. Waters’ın yerini dünyanın en iyi basçılarından olan Tony Levin aldı. Madonna’yla yaptıgı çalışmalarından tanınan Pat Leonard klavyeyle, Jim Keltner ve Carmine Appice de da vokalde katkıda bulundular.
Waters’ın ayrılışı, Storm Thorgerson’un Floyd’un kapak tasarımcısı olarak hakettigi yere dönüş yolunu açtı. Bu albüm için yaptıgı kapak, yine Pink Floyd’a yaraşır bir biçimde yaratıcı, cesur ve çok da pahalıydı. North Davon’daki Saunton Sands’i iki günıügüne kapattı ve yüzlerce hastane yatagını kumsala döşedi. Waters’a albümle ilgili neler düşündügü sorulduğunda kısaca “oldukça iyi bir taklit” oldugunu söyledi.

SIGNS OF LIFE (Gilmour/Ezrin)
Parça bir kayıkta çekilen küreklerin se siyle başlar. Basit bir gitar ve synthesi ser enstümantali olan ve Gilmour’ın i 978’de kaydettigi demolardan birisinin üzerine kurulan parça da Nick Mason’ın konuşmaları duyulur. Parça albümün tonunu da belirler. Albümle aynı adı taşıyacaktı ama alaycı eleştirmenlere gün dogacagını düşündükleri için bun dan vazgeçtiler. La Carrera Panamerica na’nın film müzikleri için de kullanıldı.

LEARNING TO FLY(Gilmour/Moore/Ezrin/Carin)
Jon Carin’e ait bir klavye enstrümentalini temel alan parça, David Gilmour’ın uçuş derslerini anlatır. Zaten başarılı bir pilot olan (ve etkileyici bir tarihi uçak fılosuna sahip olan) Gilmour sık sık stüdyo çalışmalarına gelmiyordu. Gelmedigi zamanlarda da ne kadar uçtuguna bakıp saat tutuyor ve lisansına yeni beceriler üstünde ustalaştıgını gösterir belgeler eklemeye çalışıyordu. 1992’nin Temmuz ayında Radio One’da kendisiyle yapılan bir söyleşide, Nick Horne’a Carin’in demosundan doksan saniyeyi yayınlaması için izin verdi.
Menajerligini Blackhill’in yaptıgı Slappy Happy grubundan Anthony Moore Gilmour’ın yardımıyla şarkının sözlerini yazdı. Şarkı sözlerine ek olarak, kalkış öncesi kontrol listesini okuyan Nick Mason’ın sesi eklendi. EMI’ın “yalnızca tanıtım amaçlı” olduklarını söylediği, 7 saniyelik pembe ve siyah LPlerini piyasaya sürmesine karşın, şarkının gözden geçirilmiş bir versiyonu dünyanın ilk CD 45’Iigi (EMI CD EM 26) oldu. Storm Thorgerson tarafından iki farklı tanıtım filmi çekildi. Bunlardan bir tanesi, şarkı canlı çalınırken projeksiyondan yansıtıldı.

THE DOGS OF WAR (Gilmour/Moore)
Shakespeare’in Julius Caesar adlı oyununda Antonius şöyle der “‘Yıkım!’ diye bagırın ve salıverin savaş köpeklerini”. Frederick Forsyth ‘savaş köpekleri’ tanımlamasını paralı askerleri konu alan romanının adı olarak kullanır. Şarkının adı da buradan alınmıştır ve konusu da paralı askerlerdir. Anthony Moore, “Animals”daki aynı adlı şarkıyla hiçbir ilgisi olmayan şarkı sözlerini, Gilmour’ın ortaya attıgı bir fikir üzerine geliştirmiştir. Gilmour, “we all have a dark side” sözlerinin Waters’a bir dokundurma oldugunu kabul eder.

ONE SLlP (Gilmour/Manzanera)

Gilmour’ın şarkı sözlerini, Pink Floyd’un ilk zamanlarından arkadaşı, aynı zaman da da eski bir Roxy Music gitaristi olan Phil Manzanera besteledi. Son dakikada verilen bir karar olmasına karşın, albümün adı bu şarkının sözlerinden alındı.

ON THE TURNING AWAY (Gilmour/Moore)
Geleneksel bir balad gibi başlayan bu parçada Gilmour, dagınık bir biçimde çalınan klavyenin üstüne nerdeyse a cappela (eşliksiz) söyler. Klişe, Wall benzeri klavyeler ve tekdüze davullar parçayı hemen doldurur. Hemen ardından da Gilmour’ın parçayı sıkıcılıktan kurtaran, kiralık sololarından bir tanesinin sıcak bir yorumu gelir. Şarkı sözleri yine Gilmour’ın yardımını alan Moore’a ait.
Albümden alınan ikinci 45lik olarak piyasaya sürüldügünde, arka yüzünde “Run Like Hell” yer alıyordu. “One Slip”te oldugu gibi 7″lik pembe vinilleri. 12″lik poster poşetli 4S’likleri, bir de her zamanki 7”, 12″liklerle. CD versi yonu vardı. Hem 12″likteki hem de CD’deki versiyonlara, tıpkı “Run Like Hell” gibi Atlanta’da kaydedilen “On The Turning Away” eklenmişti.

YET ANOTHER MOVIE (Gilmour/Leonard)
Pink Floyd’a onları taklit etmeye çalışanların karşısında büyük bir üstünlük saglayan dinamiklerden yoksun, hantal bir şarkıdır. Şarkıya heyecan katan tek şey yine gitar solosudur. Yine de Nick Mason’a göre albümün en çok dikkat çeken yönlerinden birisidir bu şarkı. Bunun nedeni belki de çok büyük bir stüdyoda çalışan Steve Forman (vurmalıları çalıyordu) ve Jim Keltner’ın davulun tınısına gösterdikleri özendi. Şarkıdan alınan enstrümantal bölümler La Carrera Panamericana’da kullanıldı.
Filmde duyulan konuşmalar, Marlon Brando’nun On The Waterfront filminden ve Casablanca’daki konuşmalarından alınmıştır.

ROUND AND AROUND (Gilmour)
“Yet Another Movie”nin sonu olan enstrümantal bir parça. CD’de ikisi tek parça olarak belirtilmiştir.

A NEW MACHINE PART 1 (Gilmour)
1970 yılından beri Pink Floyd tarafından kaydedilen en kötü şey. Gilmour’ın konuşur gibi söyledigi sözler bir Vocoder’dan boca edilmiş ve çok zayıf bir klavyeyle desteklenmiştir.
Gilmour, parçanın adının “Welcome To The Machine”le bir ilgisi olmadıgını iddia etmişti.

TERMINAL FROST (Gilmour)
Başından sonuna kadar, süslü gitar partisyonlarıyla dolu ve bunların üzerine eklenmiş saksofon, klavye ve biraz da vokalleri olan degişken bir parça. Gilmour bir ara bu parçaya biraz daha vokal eklemeyi düşünüyordu.

A NEW MACHINE PART 2 (Gilmour)
Adından da anlaşılacagı gibi Part 1`in devamıdır. Hem “A New Machine” hem de “Terminal Frost” albüm çalışmaları başlamadan bir kaç yıl önce yazıımıştı.

SORROW (Gilmour)

Pek çok insan bu parçanın Waters’la ilgili oldugunu düşünse de, Gilmour bunu inkar eder ve şarkının sözlerini yazarken bir şiirden etkilendigini söyler. Ama şiirin ne oldugunu da hatırlayamaz. Bütün kariyeri boyunca Gilmour, ilk kez bu şarkının sözlerini melodisinden önce yazmıştır. “Tutulmayan sözlerle ilgili” şarkı sözleri albümün adı için bir başka adaydı. Bu da melodisi La Carrera Panamericana’da kullanılan şarkılardan birisidir.

pftn hakkında

PinkFloydTurk.Net admini, Floyd fanı, müziksever, eski ses mühendisi.

3 Kasım 2007 tarihinde Albümleri, David Gilmour Dönemi, Stüdyo Albümleri içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: