1972 – Obscured By Clouds

3 Haziran 1972’de piyasaya sürüldü. Ingiltere Listelerinde: 6 Numara; ABD Listelerinde: 46 Numara oldu. Pink Floyd’un Paris yakınlarındaki ünlü Chateau d’Heruville’de iki haftadan daha az bir sürede kaydettiği bu albüm, More’un yönetmeni Barbet Schroder’ın yönettiği La Vallee filminin (Obscured By Clouds olarak da bilinir) müzikleridir.

Tıpkı “More”da olduğu gibi albümdeki müzik, filmdekinden farklıdır. Bu filmin videosunu da Fransa dışında piyasada bulmak mümkün değildir. Belki de film, Fransızca olduğu içindir.

Film, Yeni Gine’de kayıp bir vadiyi ararken oraya yerleşen hippilerin öyküsünü anlatır. Kapak fotoğrafı filmden alınmış bir görüntüdür ve kasıtlı olarak bulanık hale getirilmiştir. Kapakta Hipgnosis’ten beklenen ustalıktan eser yoktur. Pink Floyd hayranlarının genelde küçümsediği’ bu albüm, Nick Mason’ın en sevdiği albümlerden birisidir.

Obscured By Clouds (Waters/Gilmour) Düzenli ve güçlü vuruşları olan bir enstrumentaldir. Parçanın başında synthesiserle çalınan tema, 80’li yıllarda bir tıraş losyonu reklamında pervasızca kullanıldı.

When You`re In (Waters/Gilmour/Wright/Mason) Bir önceki parçaya çok benzer ama bunda davul daha baskındır. Iki parça 1973 yılı boyunca tek parçaymış gibi çalındı.

Burning Bridges (Waters/Wright) Gilmour ve Wright’ın birlikte söylediği bu önemsiz, küçük baladdaki temiz gitar çalışması hatırlanmaya değerdir. Parça Wright ve Waters’ın birlikte yaptığı üç besteden birisidir. Öteki ikisi “Stay” ve “Us And Them”dir.

The Gold It`s In The…. (Waters/Gilmour) Gilmour’ın söylediği bu rock şarkısı, grubun belli bir zamana kadar bitirmek zorunda olduğu işlerin yarattığı tecrübesizliğin yardımıyla ortaya çıkar. Parça ayrıca grubun stüdyo hileleri olmadan bir hiç olduğu yolundaki söylentilere de son verir.

Wots`s … Uh The Deal (Waters/Gilmour) Şarkının ilk yarısı boyunca Gilmour, daha sonra davul ve bas gitarın da ekle- neceği, basit bir akustik gitar pastisyonunun üzerine şarkı söyler. Daha sonra Wright, Gilmour ona elektrogitarıyla cevap vermeden önce bir piyano solosu çalmaya başlarlarında ve 1973’ün başlarında birkaç gösteride parça canlı çalındı. Mason parçanın ikinci dakikasında sıkı bir tempoda çaldığı davul partisyonunu “Time”da yeniden çalacaktır. David Gilmour 2006 yılındaki albüm turnesinin bir çok yerinde parçayı seslendirmiştir.

Mudmen (Wright/Gilmour) “The Division Bell”deki “Cluster One”a kadar bu parça Pink Floyd tarihinde Wright ve Gilmour’ın sözlerini birlikte yazdığı tek parçaydı. “Mudmen” gitarlar ve dalgalanan org için yapılmış enstrümental bir parçadır.

Free Four (Waters) Gitarın çok fazla kullanıldığı bir başka rock parçasıdır. Adını gösterişii bir şekilde “One, two, ‘free, four!” diyerek sayılan rakamlardan alır. ingiltere dışında bazı yerlerde 45lik olarak piyasaya sürüldü. Şarkının sözlerinde Waters ilk kez babasının savaşta öldüğünden söz eder. Bu tema “The Wall”, “The Final Cut” ve ayrıca “Dark Side…”daki “Us And Them” için de çok önemli anahtar bir tema olacaktır. Waters, şamatalı Rock’n’Roll toplantılarına da atıp tutar ve bir başka Amerika turnesine daha gereksinim duyulmasından yakınır. Daha sonraki sözler albüm versiyonu için yeniden yazılmıştı.

Childhood`s End (Gilmour) “Dark Side…”daki tartışmalı ilk şarkıdan başka bu şarkı Pink Floyd tarafından Waters’ın adı eklenmeden kaydedilen son şarkıdır. Ayrıca Waters’ın grupla birlikte olacağı süre içerisinde de Gilmour’ın yazdığı son şarkı sözleridir. Şarkının adının Arthur C. Clarke’ın aynı adlı kitabından alındığı sanılmaktadır. Parçanın vokalleri ve gitarı Wright’ın orgu ve Mason’ın davulu tarafından ustalıkla beslendiyse de parça aslında bestecisine aittir.

Stay (Wright/Waters) Wright’ın söylediği bu yürek parçalayan aşk şarkısı, alışık olduğumuz Pink Floyd tarzına uymaz. Yine de şarkının sözlerinde bir iğneleme vardır. Şarkıda, sabahın ilk ışıklarıyla uyanan anlatlcı yanındaki kadının (belki de grubun kadın hayranlarından birisidir) adını hatırlayamaz ve ondan gitmesini .ister.

Absolutely Curtains (Waters/Gilmour/Wright/Mason) Belki de yeni bir stüdyonun olanaklarından yararlanan Wright, her zamanki Mellotronunu ve orgunu bir kenara bırakıp sesi klavseni andıran bir şeyi çalma fırsatını yakalar. Şarkının son iki dakikasında filmdeki Yeni Gine yerlilerinin şarkı söyleyen sesleri vardır. Pink Floyd “world music” denilen şeyle onların zamanının da çok önünde gidiyordu.

pftn hakkında

PinkFloydTurk.Net admini, Floyd fanı, müziksever, eski ses mühendisi.

27 Ekim 2007 tarihinde Albümleri, Film Müzikleri, Roger Waters Dönemi içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: