1971 – Meddle

13 Kasım 1971’de piyasaya sürülmüştür Ingiltere Listelerinde: 3 Numara; ABD Listelerinde: 70 Numara oldu. Pek çok insan tarafından grubun kendini ilk kez gösterdiği albüm olarak nitelenen Meddle’da hiç şüphesiz bu David Gilmour’ın kendine güveninin arttığının bir göstergesidir ahenkli iki şiir ve dört tane de tipik Floyd şarkısı yer alır.

Grup albümü Air Studios (grubun ilk on altı parçasının stüdyo çalışmalarının yapıldığı yer). Abbey Road. Morgan Sound ve Wright’ın mutfağında gerçekleştirir. Çalışmaların quadrophonic bir mikste yapıldığı sanılmaktadır ama eğer öyleyse bile gün ışıgına çıkarılmamışlardır.

Albüm kapağı bir başka Hipgnosis eseridir: Suyun yüzeyindeki titreşimierin altından görülen domuz kulağı albümde başı çeken parçayı temsil eder. Ses kalitesinin en az müzik ve sözler kadar önem taşıdığı bir grup için bundan daha iyi bir kapak düşünülemezdi herhalde.

One Of These Days (Mason/Waters/Wright/Gilmour) Live At Pompeii adlı fılmde ve sık sık da konserlerde bu parça pek de hoşlanılmayan tam adıyla anılır. Nick Mason’ın yalnızlık hissi veren ve gitgide yavaşlayan vokellerinde söylediği gibi: “Günün birinde seni ufak parçalara böleceğim” (One Of These Days, I’m Going To Cut You Into Little Pieces). Parçanın girişi yerini tehditkar bir bas temasına bırakır (Bu tema Binson eko birimi adı verilen bir cihaz kullanılarak çalınmıştır). Daha sonra kesik kesik çalınan klavye ve akıp giden gitardan önceki sert, risksiz davul yer alır. Bas gitar iki taraftan çalınmıştır. Bir tarafta stereo kanallardan birinde çalan Gilmour, öteki tarafta da onu takip eden Waters vardır. Ilk üç dakikadan sonra başlayan tanıdık melodi çok sevilen bir televizyon filmi olan Doctor Who’nun müziğinin neşeli bir bölümüdür. Parça, canlı çalınan parçaların arasında her zaman çok sevilen bir tanesi oldu. 1971 yılının Aralık ayında BBC için son kez yaptıkları BBC In Concert şovuna dahil edildi (kayıtta yalnızca ABD’de yayınlanan enstrümental bir blues parçası da yer alıyordu.) 1987-88 turnesinde verdikleri konserlerin ikinci bölümünün açılış parçası oldu. 1994’te yaptıkları gece gösterilerinin sonucunda parçanın canlı olarak çalınan bir versiyonu ortaya çıktı ve ‘High Hopes/Keep Talking’ 451iğinin B yüzüne kaydedildi.

A Pillow of Winds (Waters/Gilmour) Albümdeki öteki parçalara göre fazla önemsenmeyen bir parçadır. Yine de daha pastoral ve Ingilizvari düşselliği Wright’ın orguyla süslenmiştir. “Fearless” ve ‘San Tropez’ gibi bu parça da hiçbir zaman canlı çalınmadı. Sanki grup bu parçaları boşluk doldurmak için yapmış gibidir.

Fearless (Waters/Gilmour) Şarkı sözleri Waters’a aittir ve Gilmour parçayı kendi melodilerinin üzerine söyler.

San Tropez (Waters) Wright’ın piyanosunun ön planda olduğu ufak bir caz parçasıdır.

Seamus (Mason/Waters/Wright/Gilmour) Gilmour’ın. gitarından gerçek bir bluegrass gitarın seslerini çıkardığı çalışması için daha iyi bir parça bulunabilirdi. Pompeii’de “Mademoiselle Nobs” gibi tuhaf bir adla çaldıkları parçada Gilmour’ın vokellerinin yerini mızıkası alırken. Waters da elektrogitara geçer. Parçanın canlı çalındığı tek yer burasıdır.

Echoes (Mason/Waters/Wright/Gilmour) Grup, albümün ikinci yüzünü yirmi üç buçuk dakika süren bir şaheserle doldurdu. Parça bantlar dönerken stüdyoda çalınan yirmi tuhaf, kısa tema ve melodinin birbirlerine bağlanmasıyla bestelendi. Çalışılırken bunlara “Nothing, Parts 1-24” adı verildi. Çalışmalar ilerledikçe bantlara japon filmleri tarzında adlar takıldı “Son Of Nothing'” “The Return Of The Son Of Nothing’ (Hiçbir şeyin Oğlu), Bu gibi adlar şarkının gizemli şeyler çağrıştıran adının dünyaya ait şeylerle kurulan bağlantısı gibiydi ve korsan kayıtçılar tarafından konulmuştu. Ilk çalındığı zamanlarda şarkının sözleri gezegenlere ve uzaya göndermeler yapıyordu. Piyasaya sürüldüğü zaman şarkının verdiği mesaj daha ruhsal bir şeymiş gibi algılanmaya başladı. Açılıştaki “sonar” tınlamalar, Rick piyanosunu kazara bir Leslie amfısine bağladığında ortaya çıktı. Daha sonra aynı sesi tekrar elde edebilmek için çok uğraştı. Ama beceremeyince, bu efekti Abbey Road’da kaydedilen asıl demolardan almak zorunda kaldılar. “Echoes”un tamamı Air Studios’da kaydedildi. Şarkının üçüncü kıtasına doğru, crescendonun yarattığı gerilim gerçekten hayret vericidir. “Echoes” Pink Floyd-Live At Pompeii filminde iyi bir etki yaratmak için çalındı. Parçanın, biri başta ötekisi de sonda olmak üzere iki bölüm halinde çalındığı konserde bir tek dinleyici bile yoktu. Grup, 1971’te BBC, ‘Dark Side …’ In Concert’ın kaydı yapılırken “Echoes”un bir başka kaydını daha yaptı. Açıkçası çok da güzel bir kayıt oldu ama grup yayınlanmasına hiçbir zaman izin vermedi. “Echoes”un orta kısmı ara sıra, “Embryo”nun canlı çalındığı gösteriler için ödünç alındı. Yıldız olmak isteyen gitarist adayları, bu bölümün nasıl kaydedildiğini anlayabilmek için, Gilmour’ın Live At Pompeii’deki gösterisini mutlaka izlemelidirler. Canlı çaldıkları gösterilerin artan başarısına karşın, Roger Waters konserler sırasında parçaya bazen aptalca adlar taktı. “Looking Through The Knotholes In Granny’s Wooden Leg” bu adlardan birisiydi. Tuttuğu futbol takımı Arsenal, 1971 yılında hem lig şampiyonu olup hem de UEFA Kupasını alınca taktığı “We Won The Double’ da bunlardan birisiydi. “Echoes”un stüdyo kaydı, sörf yapmakla ilgili bir film olan Crystal Voyager’ın uzunca bir kısmı boyunca çalındı. Film de, yükselen dalgalar arasında, sörf tahtasına yerleştirilmiş bir kamerayla çekilen görüntülerin eşliğinde duyuluyordu. Açıkçası grup bundan çok etkilendi. 1987 turnesinde, parçanın canlı olarak çalındığı birkaç açılış gösterisinde aynı görüntüleri kullandılar. Ne yazık ki kısa bir süre sonra parçayı çıkardılar. 1990’ın başlarında bir reklam ajansı bir tuvalet temizleyicisi için başlatacakları kampanyada, “Echoes”u ve Crystal Voyager’daki görüntüleri kullanabilmek için girişimde bulundu. Girişimleri başarısızlıkla sonuçlandı.

pftn hakkında

PinkFloydTurk.Net admini, Floyd fanı, müziksever, eski ses mühendisi.

26 Ekim 2007 tarihinde Albümleri, Roger Waters Dönemi, Stüdyo Albümleri içinde yayınlandı ve , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: